Näytetään tekstit, joissa on tunniste Makrotex. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Makrotex. Näytä kaikki tekstit

tiistai 5. syyskuuta 2017

MAKROTEX - syksyn merkkejä

Syksy on todella saapunut tänne meidän korkeuksille. Vielä ei näy ruska, mutta selvästi ilma on viileämpi ja syksyinen tuoksu on tullut metsiin.

Syksy käsittää värejä



Hiukan jo karua maisemaa


Paljon puista tippuneita käpyjä



 Monen sorttista marjasatoa


Mutta myös muutamia sitkeimpiä kukkia


maanantai 19. kesäkuuta 2017

Pienen pieni otus




Kävin viikonloppuna Aavasaksan vaaralla pyörähtämässä. Maisema kuvia löydät täältä, mutta kahvihetkeäni ja mustikanvarren kuvaamista "häiriköi" tämä pieni muurahainen, joka oli todella innoissaan kypsyvistä marjoista. Ei terävimpiä kuvia, mutta antaa kuvaa todella vikkelästä kaverista. Tämä sopii kuin nakutettu Pieni Lintu Makrotex-haasteeseen "Pieni".






 Mukavaa kesäpäivää!

Mia

keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

Kesäkuu

Luonto on herännyt todella kovaa vauhtia etelässä. Pohjoisessa ei vielä lehdetkään viherrä, joten tänä vuonna me tulemme koemme kaksi kevättä. Vasta tässä viikonloppuna äitini kanssa juteltuani tajusin, että luonto on todella erilaista siellä pohjoisessa. Jännä nähdä mitä kukkia siellä kasvaa tienvarressa.








Näillä kuvilla osallistun Pieni Lintu Makrotex haasteeseen -  Kesäkuu. Pitkästä aikaa taas koitan aktivoitua näissä mukavissa haasteissa, kun useampi viikko on hurahtanut ihan ohi.

Mia

keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Haasteena vihreä. mitähän tästä tulee ?


Nämä kuvat nappasin jos reilu viikko sitten äitini luona. Kuten olen todennut, siellä on joka kerta niin paljon kuvattavaa, että hypin melkein tasajalkaa. Yleensä viherkasvit ei osu kamerani eteen, mutta nämä oli luonnossa niin ihania, että oli pakko napata kuvia. Viherkasvion kuvaaminen ei ole helppoa tällaiselle joka haluaa kuvata yksityiskohtia ja pieniä juttuja. Kuva on yleensä ikävästi täynnä pelkkää tasapaksua ja lattiaa vihreää :)


Tällä viikolla Pieni Lintu blogissa Makrotex-haasteen teemana oli vihreä. Vaikka olisi voinut koittaa löytää sen ulkoa, tyydyin näihin kuviin. Myös Mansikkatilan Taina juhlii tällä viikolla Kukkailoittelunsa vuosipäivää ja sieltäkin löytyy viherkasviteema. Olkoon tämä nyt sitä teemaa myös :)
G



Seuraavat kuvat ovat äitini parvekkeelta. Orvokin lehtiä. Ihanan hentoja mutta niistä löytyi paljon yksityiskohtia. Mitä mieltä olette? Löytyikö erilaista vihreää näihin kuviin ?

Ikävästi parissa kuvassa näkyy jotain roskia, joita en ollut huomannut kuvatessa. Osa oli kukissa, mutta osa selvästi kamerassa. Pitäisi nyt vihdoinkin viedä kamera johonkin huoltoon, koska kotipuhdistus ei poista kaikkia roskia. Onko teillä kokemusta jostain hyvästä huollosta? Kustannustehokkaasta sellaisesta, kun omistan kolme objektiivia rungon lisäksi.






Mia

keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Pienet asiat antavat suunnan elämälle

Joskus pitää katsoa todella syvälle, että ymmärtää ison kuvan. Erityisesti päätösten teossa tämä korostuu. Tämän viikon teemana itselläni on muutos. Laitoimme asuntomme vihdoin myyntiin ja ensimmäinen näyttö on tällä viikolla. Olemme miettinyt tätä aina silloin tällöin, mutta viimeisen puolen vuoden aikana tämä on korostunut. Päätös tarvitsi oman sisimmän tutkiskelua.  Nyt ihan jännittää ja ei malttaisi odottaa välittäjän soittoa ostajasta. :)

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin ihmiset kuunnelkaa sisintä ja älkää pelätkö muutosta. Olkaa avoimia elämälle!

Tämän ajatuksen innoittamana julkaisen tällä viikolla pieniä yksityiskohtia viime aikaisista kukista. Samalla osallistun Makrotex haasteeseen. Samalla teemalla jatketaan huomenna, joten kannattaa seurata. 

Mia











tiistai 27. joulukuuta 2016

Makrotex - Muistoja 2016

Nyt sattui niin mahtava teema, että oli ihan pakko kasata tällainen kuvakollaasi vielä myöhään illalla. Kiitos Pieni Lintu teemasta

Olkaa hyvä - Something else photoblog esittää muistoja vuodesta 2016




Kesäkuu

Tämä blogi on uskokaa tai älkää saanut alkunsa vasta viime kesäkuussa. Puoli vuotta on paahdettu. 160 blogikirjoitusta takana. Blogi sai alkunsa Juhannuksen aikaan tekstiviestittelyn tuloksena. Yhteinen harrastus sai taas paremman merkityksen.
 Luonnon kuvaaminen on meille molemmille ollut aina tärkeää ja se näkyy kuvista ja on koko blogin sydän.

Tässä pari esimerkkiä kesäkuulta johon ei montaa julkaisua tullut.
Ensimmäinen esimerkki löytyy täältä linkistä.




Ja toinen täältä.



Heinäkuu

Heinäkuussa kuvasimme paljon luonnon vilskettä ja siitä esimerkkinä tämä



Toinen vahva teema oli kukat. Joidenkin kuvien ottamisesta jää vahva jälki mieleen - muistaa sen tunteen ja fiiliksen. Sen lämmön ja ajatukset joita sillä hetkellä koki. Tämä on yksi sellainen kuva.



Elokuu

Elokuussa kukkaloisto jatkui vahvana. Molempien puutarhat loistivat ja kuvausreissuilla tuli käytyä useinkin. Teemoissa näkyy kuitenkin myös syksy ja mm. kasvimaan satoa.



Makrokuvaus oli yksi vahva teema - kuten aikaisemminkin. Maassa tuli kontattua ja maattua ja nenä oltiin kiinni milloin missäkin puskassa. Tässä nyt vain yksi esimerkki näistä hetkistä.



Syyskuu

Syksyn metsäretkiltä kerättiin sekä kuvasatoa, että voimaa loppu vuoden pimeyteen.
Ensimmäinen kuva lähimetsän tutkimusretkeltä ja toinen kuva on otettu Nuuksiossa.





Lokakuu

Kuten muinakin kuukausina olemme osallistuneet aktiivisesti ja ei niin aktiivisesti Kukkailoitteluun ja Makrotex-haasteisiin. Nämä ovat viikottaisia piristyksiä joita Mansikkatila ja Pieni Lintu-blogit pitävät.  Ensimmäisenä esimerkkinä Makrotex haaste, jossa kuvaus teemana on ollut keltainen.

 Toisena esimerkki Kukkailoittelusta. Tässä vaiheessa, jo kuvitteli, että kukkailoittelut siirtyy täysin sisäkukkiin, mutta luonto jaksoi yllättää vielä muutaman kerran tämänkin jälkeen.



Marraskuu

Etelään ensi lumi satoi jo marraskuussa. Kun se suli, sitä ei olekaan sen koomin nähty. Onneksi muutamat kuvatkin kerettiin tästä ottaa ja nauttia niistä bloginkin puolella.



Toisaalta Marraskuu oli täynnä paljon aikaa ilman luntakin ja luonto tuntui olevan todella sekaisin. Tässä yksi esimerkki niistä.


Joulukuu

Joulukuu oli erilainen. Se oli täynnä kiirettä henkilökohtaisessa elämässä ja samaa se tuntui olevan blogin puolella. Joulukalenterikokeilu sai aikaan vipinän -  hurjan vauhdin ja vähän kokeilujakin. Blogi koki muutoksia sisällössä. Se oli sellainen irtiotto, jota kaipasi elämään, kunnes tajuaa että voi palata normaaliin. :)

Normaaliin, eli ihanaan valokuvausmaailmaan - kuten tähän herkkään kuvaan.




Toivottavasti olette nauttineet!



lauantai 26. marraskuuta 2016

Kukat // Vihreää [Flowers // Green] - [#Kukkailottelua]


Näyttääkö sinustakin sille, kun ne tanssisivat?

*Does it look like they are dancing?





Osallistun tällä valokuvapostauksella Mansikkatilan mailla -blogin jokaviikkoiseen Kukkailotteluun! :)